Üdvözöljük a Solver Unio Fejlesztési Tanácsadó Kft weboldalán!
+36 1 2200 661
solverunio@solvergroup.hu

Sajtószoba

A jövőben olcsóbb lehet gázos autót választani

Annak ellenére, hogy az energiaszolgáltatók Magyarországon az elmúlt évtizedekben nem tettek a gázközlekedés elterjesztése érdekében, a tagállamoknak 2020 végéig megfelelő számú nyilvános CNG sűrített földgáz töltőállomást kell kiépítenie az agglomerációs térségekben, valamint más sűrűn lakott településeken azért, hogy a minden szempontból előnyösebb üzemanyag használatát lehetővé tegye – hívta fel a figyelmet Domanovszky Henrik, az Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke egy hétfői tájékoztatón. A MGKKE szerint a beruházások előmozdítása érdekében szükség van mind a szabályozói, mind pedig az ösztönzői környezet változtatására is, de mindenekelőtt a fogyasztók, vagyis a jármű üzemeltetők érdeklődést kell felkelteni.

Az előttünk álló egy évtizedben a benzinmotoros személyautók maradnak a legolcsóbbak, azonban a közeli jövőben azok katalizátor -rendszerét is el kell látni részecskeszűrővel. Erre a költséges alkatrészre a közvetlen-befecskendezésessé váló gázüzemű motoroknál sem lesz szükség, ami tovább fogja csökkenteni a gázüzemű járművek ma még az alacsony darabszám miatt is súlyos felárát. A buszok és teherautók esetében jelenleg a gázüzemű járművek beszerzési ára ötezer, vagy akár negyvenezer euróval magasabb lehet, mint a dízelüzeműeké. Azonban 2025-re eltűnik ez a különbség és a gázüzemű járművek a dízeles társaikhoz hasonló árszínvonalon lesznek majd beszerezhetők. Ebből következően a gázüzemű közlekedés támogatására az átmeneti szakaszt követően nem lesz szükség, a tisztább, csendesebb és minden szempontból kedvezőbb üzem önfenntartóvá válik – emelte ki Domanovszky.

Az Európai Bizottság nemrég újabb, a TEN-T közlekedési folyosókat fejlesztő projektek támogatása mellett döntött. Az EU transzeurópai közlekedési hálózat egységesen magas szintre emelésére 2014-2020 közötti időszakban 24,05 milliárd eurót szán az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból. Ebből a Magyarország részére elkülönített 1,13 milliárd euró (337 milliárd forint) kohéziós forrást hazánk már a második évben teljes mértékben le tudta kötni sikeres projektjavaslataival.

Ezek közül az egyik a PAN-LNG-4-DANUBE projekt, mely lehetővé teszi, hogy már ebben az évtizedben tiszta LNG hajtású hajók közlekedhessenek a Dunán. Ebben, illetve az említett töltőállomás hálózat építési programban az MGKKE is részes.

2016.10.14.

További híreink

2024-ben ismét IFKA szakértői minősítést kapott a Solver Unio Kft.

2023-ben a Solver Unio Kft ismét pályázott, és negyedszer is megkapta az IFKA minősített szakértői tanúsítványát 2024 évre. Az akkreditáció három területet fed le: Gyártásoptimalizálás és
Tovább olvasom >

Kihirdették az NKFI Alap 2024-es Programstratégiáját

Az NKFI Alap 2024. évi Programstratégiája összesen 176,263 milliárd forint keretösszeggel tesz javaslatot pályázatok meghirdetésére, illetve kezelésére, amelyből a 2024-ben meghirdetésre kerülő új
Tovább olvasom >

GINOP PLUSZ program 2024

450 milliárd forintot biztosit a kormány a vállalkozások fejlesztésére GINOP PLUSZ programon keresztül. Az előttünk álló időszakban az európai uniós és hazai társfinanszírozásban megvalósuló
Tovább olvasom >

Címkefelhő

Kiemelt hírek

Anyagtudományi laborszolgáltatások fejlesztése

Drónos anyagmeghatározás

Syb rendszer fejlesztése

Zöld ipari innováció az akkumulátor-fejlesztésben

Legfrissebb Hírek

2024-ben ismét IFKA szakértői minősítést kapott a Solver Unio Kft.

Kihirdették az NKFI Alap 2024-es Programstratégiáját

GINOP PLUSZ program 2024

KKV-k innovációs képességének támogatása


Értesüljön ön is elsőkézből!

Amennyiben szeretne értesülni aktuális eseményeinkről, iratkozzon fel email címe és neve segítségével! Feliratkozásával hozzájárul adatai kezeléséhez. Adatait harmadik félnek nem adjuk ki.

SolverUnio Kft. Minden jog fenntartva!
Honlaptérkép     Adatvédelem     Impresszum