A PAN-LNG-4-DANUBE Projekt (PL4D) célja az Európai Unió alternatív üzemanyagokkal kapcsolatos stratégiájához kapcsolódóan a cseppfolyósított földgáz (LNG, a továbbiakban: LNG) felhasználásának elterjesztése a hazai közúti, vízi és vasúti közlekedésben. A PL4D tárgya a közúti, vízi és vasúti közlekedésre fókuszálva a projekt megvalósításához szükséges technikai, gazdasági és fogyasztás specifikus követelményeinek feltérképezése a hazai, kikötői töltőállomások útján történő LNG felhasználási lehetőségek biztosítása terén, továbbá egy a hajók kiszolgálására alkalmas (ship-toship) LNG töltőállomás kifejlesztési, kivitelezési és üzemeltetési követelményeinek kutatása és meghatározása, valamint valós technikai, pénzügyi és kereskedelmi tapasztalatok szerzése folyamparti LNG töltőhely és LNG meghajtású hajók üzemeltetése révén.
A projekt keretében az Európai Unióban elsőként hazánkban jön létre egy olyan úszó terminál a Csepeli szabadkikötőben, amely trimodális (hajó, kamion, vonat) felhasználásra van tervezve (projekt).
A projekt hátterét az Európai Unió célkitűzései jelentik, amelyek között az Európai Unió célul tűzte ki, hogy 2020-ra jelentősen csökkenti a tagállamok károsanyag-kibocsátását, valamint Európa kőolaj alapú üzemanyag-függőségét. Az Európai Bizottság 2011-ben dolgozta ki a Közlekedés Fehér Könyvét (White Paper of Transport), melyben 40 konkrét lépés szerepel az Egységes Európai Közlekedési Térség megvalósítására. A dokumentum összhangban van az Európai Parlament és az Európa Tanács által kiadott COM (2013)17 alternatív üzemanyagokkal kapcsolatos stratégiai tervezet főbb céljaival is.
A Közlekedés Fehér Könyve emellett távlati célokat is megfogalmaz. Az Unió tervei között szerepel, hogy 60 százalékkal csökkenjen Európa károsanyag-kibocsátása és olajfüggősége 2050-ig. A dokumentum továbbá azt is célul tűzte ki, hogy az évszázad közepére eltűnjenek a hagyományos hajtású járművek a városokból. Legalább 60 százalékkal szükséges csökkenteni a közlekedésből fakadó széndioxid kibocsátást. Az EU távlati céljai között szerepel még a légi-, valamint a hajóközlekedés károsanyag-kibocsátásának 40 százalékkal történő redukálása
A Projekt jelenti a Duna Régiós LNG infrastruktúra hazai első Duna melletti részét, amely alkalmas a nemzetközi közlekedésben az LNG tárolására és elosztására multimodális módon. A projekt telepítési helye a Csepel Szigeten, a Nemzetközi Kikötő bejáratánál lévő föld-sarkantyú feletti folyami bal parton található kikötőhely. Itt várhatóan négy különböző forgalmi igény jelentkezik a jövőben, ami az üzemanyagtöltő terminál forgalmát jelentősen képes terhelni és ezzel további fejlesztése is biztosítható.