A Projektet követően--a tesztek eredményei alapján--előzetes tervek készülnek az alábbi továbbfejlesztésekre a projekt kapacitása és hatásköre kiszélesítésére:
A létesítendő terminál két objektumból áll:
A parti létesítmény már jelenleg is közvetlen sínpárral rendelkezik az üzemanyag fogadására. A két objektum környezete mind a lakóterületektől távol került kialakításra, mind pedig a külső forgalomtól elhatárolva, megfelelő védelmi zónákkal és tábla jelölésekkel. A Duna forgalmának megfelelő biztosítására olyan jelzések kerülnek elhelyezésre a folyón lévő bójákon, amelyek biztosítják a 30 m-es védőtávot a folyó forgalmának szabályozására.
A Projekt egy fokozatos fejlesztés első lépcsőjét jelenti és a megfelelő technikai és alkalmazási tapasztalatok szerzésére irányul, ezért a berendezéseknél kis teljesítmény kerül tervezésre a tároló egységek esetén, amelyek későbbi esetleges kapacitásfejlesztésére is sor kerülhet.
Az esetleges továbbfejlesztések iránya jelenleg:
Az objektumokon ESD rendszer (Emergency-Shutdown System) kerül telepítésre, amely olyan automatikus beavatkozásra is alkalmas, emberi felügyelet mellett, amely a tankoló és áttöltő rendszerek egyes kritikus elemein (szelepek, csapok, tömegáram mérő eszközök, valamint földelések, és vagy elektrosztatikus csatlakozási helyek), valamint villamos energia betáp kiesés esetén vészeseti akciót kezdeményez (vészaggregát indítása, elszívások indítása, lefúvás kezdeményezése, vagy RB-s veszély esetben tankoló hajó, vagy más jármű lekapcsolása.)
Az ESD rendszer monitorozása folyamatos mind a normál, mind a vészeseti körülmények között, és ez biztosítja azt, hogy az áttankolás eredményét biztonságos feltételek mellett képes legyen a vételező fél fogadni, valamint a betárolt üzemanyagok, és az áttankolt üzemanyag jól nyomon követhető. Ez a rendszer biztosítja azt is, hogy a vételező felek magas minőségű--97-99%-os CH4 tartalmú üzemanyagot tankolhatnak, valamint biztositott, hogy az üzemanyagot csak NAV felügyelet mellett és pontos mérések és elszámolással lehet forgalomba hozni, a gázképződés leválasztásával.
Az objektumokon az üzembe helyezés után 24 órás kiszolgálást biztosítanak. Ennek megfelelően több műszakos (várhatóan 4 műszakos) üzemre kell ott személyzetet biztosítani. Emiatt a bárkán külön szociális és lakótéri szálláshelyek állnak rendelkezésre a személyzet részére.
Két LNG és egy CNG tankolóhely kútfejjel történik majd a parti töltések végrehajtása és egy közös lefejtőhely kerül megvalósításra a tározó helyi feltöltésére. A parti objektum olyan zárt területet fog alkotni, ahová idegenek nem léphetnek be. Az ide rendelt járművek előtte be kell jelentkezzenek, és időre fogadják azokat kártyás beléptetéssel. A vízi objektum hasonló munkarendben dolgozik, azzal a különbséggel, hogy azonos időben csak egy hajó tölthet fel, vagy tankolhat. A várakozó hajók részére a folyamon veszteglő helyek kerülnek kijelölésre. A bárkán (miután ott szociális és lakóhelyi eszközök is kialakításra kerülnek) jól el kell különíteni a gáz-mentes és gáz-hatásnak kitett tereket. A két fajta tér között légkamrás elkülönítés kerül alkalmazásra. Mind a parti, és a vízi objektumon belül azokon a helyeken, ahol időszakos csőcsatlakozások kerülnek alkalmazásra az áttöltések esetén, meghatározott védelmi zónákat kell kialakítani.