A PAN-LNG-4-DANUBE Projekt (PL4D) célja az Európai Unió alternatív üzemanyagokkal kapcsolatos stratégiájához kapcsolódóan a cseppfolyósított földgáz (LNG, a továbbiakban: LNG) felhasználásának elterjesztése a hazai közúti, vízi és vasúti közlekedésben. A PL4D tárgya a közúti, vízi és vasúti közlekedésre fókuszálva a projekt megvalósításához szükséges technikai, gazdasági és fogyasztás specifikus követelményeinek feltérképezése a hazai, kikötői töltőállomások útján történő LNG felhasználási lehetőségek biztosítása terén, továbbá egy a hajók kiszolgálására alkalmas (ship-toship) LNG töltőállomás kifejlesztési, kivitelezési és üzemeltetési követelményeinek kutatása és meghatározása, valamint valós technikai, pénzügyi és kereskedelmi tapasztalatok szerzése folyamparti LNG töltőhely és LNG meghajtású hajók üzemeltetése révén.
A projekt keretében az Európai Unióban elsőként hazánkban jön létre egy olyan úszó terminál a Csepeli szabadkikötőben, amely trimodális (hajó, kamion, vonat) felhasználásra van tervezve (projekt).
A Solver Unio Kft a projekt Megvalósíthatósági Tanulmány I. kötetének elkészítésére kapott megbízást. A Megvalósíthatósági Tanulmány I. kötet feladata az elsődlegesen az EU által meghatározott keretek bemutatása, azon belül kiemelten a Duna-Majna-Rajna (D-M-R), mint főbb nemzetközi közlekedés fejlesztési prioritás, melyen belül egyik fontos TEN-T közlekedési folyosón – a Dunán – történő közlekedés jelenlegi és 2030-ig várható hatásainak ismertetése.
A fejlesztési programról bővebben weboldalunkon ebben a fejezetben olvashatsz.