Annak ellenére, hogy az energiaszolgáltatók Magyarországon az elmúlt évtizedekben nem tettek a gázközlekedés elterjesztése érdekében, a tagállamoknak 2020 végéig megfelelő számú nyilvános CNG sűrített földgáz töltőállomást kell kiépítenie az agglomerációs térségekben, valamint más sűrűn lakott településeken azért, hogy a minden szempontból előnyösebb üzemanyag használatát lehetővé tegye – hívta fel a figyelmet Domanovszky Henrik, az Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke egy hétfői tájékoztatón. A MGKKE szerint a beruházások előmozdítása érdekében szükség van mind a szabályozói, mind pedig az ösztönzői környezet változtatására is, de mindenekelőtt a fogyasztók, vagyis a jármű üzemeltetők érdeklődést kell felkelteni.
Az előttünk álló egy évtizedben a benzinmotoros személyautók maradnak a legolcsóbbak, azonban a közeli jövőben azok katalizátor -rendszerét is el kell látni részecskeszűrővel. Erre a költséges alkatrészre a közvetlen-befecskendezésessé váló gázüzemű motoroknál sem lesz szükség, ami tovább fogja csökkenteni a gázüzemű járművek ma még az alacsony darabszám miatt is súlyos felárát. A buszok és teherautók esetében jelenleg a gázüzemű járművek beszerzési ára ötezer, vagy akár negyvenezer euróval magasabb lehet, mint a dízelüzeműeké. Azonban 2025-re eltűnik ez a különbség és a gázüzemű járművek a dízeles társaikhoz hasonló árszínvonalon lesznek majd beszerezhetők. Ebből következően a gázüzemű közlekedés támogatására az átmeneti szakaszt követően nem lesz szükség, a tisztább, csendesebb és minden szempontból kedvezőbb üzem önfenntartóvá válik – emelte ki Domanovszky.
Az Európai Bizottság nemrég újabb, a TEN-T közlekedési folyosókat fejlesztő projektek támogatása mellett döntött. Az EU transzeurópai közlekedési hálózat egységesen magas szintre emelésére 2014-2020 közötti időszakban 24,05 milliárd eurót szán az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból. Ebből a Magyarország részére elkülönített 1,13 milliárd euró (337 milliárd forint) kohéziós forrást hazánk már a második évben teljes mértékben le tudta kötni sikeres projektjavaslataival.
Ezek közül az egyik a PAN-LNG-4-DANUBE projekt, mely lehetővé teszi, hogy már ebben az évtizedben tiszta LNG hajtású hajók közlekedhessenek a Dunán. Ebben, illetve az említett töltőállomás hálózat építési programban az MGKKE is részes.