2024-11-21 01:30:36 | Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/w17721/public_html/page/classes/controller/index.php on line 359 Fenntarthatóság a tömegközlekedésben
Üdvözöljük a Solver Unio Fejlesztési Tanácsadó Kft weboldalán!
+36 1 2200 661
solverunio@solvergroup.hu

Sajtószoba

Fenntarthatóság a tömegközlekedésben

A közösségi közlekedés (tömegközlekedés) intézményéhez sok tekintetben kapcsolódik a fenntarthatóság. Azáltal, hogy egyre többen használják az A-ból B-be eljutás ezen formáját, csökken a forgalom az utakon, ami a nagyvárosi közlekedés okozta légszennyezést is visszaszorítja. A különböző szerelvények kialakítása is szolgálhatja a fenntarthatóságot. Az újrahasznosítható anyagból készült metrókocsik, trolik, villamosok vagy buszok nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy kevesebb hulladék keletkezzen, emellett a szerelvények megújuló energiaforrásokkal történő energiaellátása is része a fenntartható fejlődésnek. Nem véletlenül fejlesztik egyre több országban gőzerővel ezeket a megoldásokat, hiszen ezzel sok legyet lehet ütni egy csapással. A kérdést már csak a most zajló budapesti metrómizéria kapcsán is érdemes körüljárni.

A korábban készített tömegközlekedési szerelvények kapcsán kevés esetben törekedtek a fenntarthatóságra és az újrahasznosításra a tervezés során. Emiatt a felújításuk gyakran szinte teljes karosszériacserével is járhat. A folyamat ilyenkor kicsit a tévében látható autófelújítós műsorokra emlékeztet, csak ez esetben sokkal nagyobb léptékben. A szerelvények energiaellátása megint egy másik kérdés, ugyanis – szintén az újabb szerelvények esetében – akár megújuló, tiszta energia segítségével is meghajthatók a villamosok, buszok.

Egy orosz cég, a Metrovagonmas fogja felújítani a budapesti 3-as metró szerelvényeit. A módosításokat végző orosz vállalat arról számolt be, hogy a legköltséghatékonyabb és legegyszerűbb megoldás az, ha szinte minden elemét kicserélik a szerelvényeknek, ezzel biztosítva azok későbbi biztonságos működését. Nagy is volt a felhördülés minden fórumon. És hogy hol van a kutya elásva? A hetvenes években készült régi szerelvényekben – hiába akkor ez még nem volt fontos szempont – nagyon kevés az újrahasznosítható anyag.


Így amikor júniusban megérkezett Budapestre az első felújított szerelvény, s a szakemberek körbejárták, azzal szembesültek, hogy annak szinte minden alkatrésze vadonat új: kicserélték a kocsiszekrény homlokfalát, a vezetőfülkét, az utasteret, az ajtókat, a motort, a kerekeket és a fékrendszert. Ez még mindig a jobb megoldásnak tűnik, mint az új eszközök vásárlása, hiszen a kommunikáció alapján azt sejteni, hogy 20-30 százalékkal olcsóbb a felújítások költsége, mint az új kocsiké.

A kérdés már csak az, hogy mi lesz a kiszerelt berendezések sorsa? Mivel döntő többségében vélhetően nem újrahasznosítható anyagokról van szó, azok mennek a szemétbe. Remélhetőleg azért itt odafigyelnek a környezeti kérdésekre is az orosz gyárban, és megfelelően kezelik a hulladékot…

 Az 3-as metró felújított változata

A BMW más módon közelítette meg a problémát. 2012-ben olyan metrókat adtak át Lengyelországban, amelyek alumínium váza 97,5 százalékban újrahasznosítható, belsejük pedig részben fából készült. A szerelvények különlegessége az, hogy a kapaszkodók ág formájúak.

 

 A különleges varsói metró


És maradva a metróknál, érdekes kérdés a szerelvények működtetésének módja. Chile fővárosának, Santiago de Chilének a metróvonala nagyrészt zöld-energiával fog működni 2018-tól. Az 5 metróvonalból és 100 megállóból álló rendszer működéséhez szükséges energiát 60 százalékban megújuló energiaforrásokból fogják fedezni. 42 százalékban napenergia, 18 százalékban pedig szélenergia biztosítja majd majd a kellő elektromos áramot a szerelvények hatékony működéséhez. A rendszert 2018-tól 15 éven keresztül látják majd el zöld-energiával.

Reméljük előbb-utóbb Budapest kapcsán is hasonlóan jó híreket hallunk majd metrófront
forrás: chikansplanet.blog.hu 2016.11.18.

 

További energiahatékonyságról szóló írásainkat keresse a solverenergy.hu oldalon

 

Lépjen kapcsolatba velünk!

 

kapcsolat

 info@solvergroup.hu

+36 1 2200 661

 

 

2016.11.29.

További híreink

Az Uaviator bemutatja a 10 000 km-t elérni képes Phantom Drone magyar innovációt.

A légi technológia gyors fejlődése közepette a magyar fejlesztésű PHANTOM diszkrét és hatékony lehetőségként jelenik meg az igényes küldetésekhez. Úgy tervezték, hogy kitolja a drónok képességeinek
Tovább olvasom >

Innováció szerepe a gazdasági fejlődésben

Az innováció egy rendkívül fontos és sokoldalú jelenség, amely alapvetően meghatározza a gazdasági növekedést, a versenyképességet és a társadalmi fejlődést.
Tovább olvasom >

GINOP Plusz 2.1.1-24 Fókuszterületi innovációs projektek támogatása

Várhatóan októberben indul a GINOP Plusz 2.1.1-24 :Fókuszterületi innovációs projektek támogatása pályázat. A Páylázat által támogatott tevékenységek: kísérleti fejlesztés, ipari (alkalmazott)
Tovább olvasom >

Címkefelhő

Kiemelt hírek

A biomassza termolitikus hasznosítása

Anyagtudományi laborszolgáltatások fejlesztése

Drónos anyagmeghatározás

Syb rendszer fejlesztése

Legfrissebb Hírek

Az Uaviator bemutatja a 10 000 km-t elérni képes Phantom Drone magyar innovációt.

Innováció szerepe a gazdasági fejlődésben

GINOP Plusz 2.1.1-24 Fókuszterületi innovációs projektek támogatása

A tökéletes nyári kiegészítő: itt a napelemes kalap, ami tölteni tudja a telefonját


Értesüljön ön is elsőkézből!

Amennyiben szeretne értesülni aktuális eseményeinkről, iratkozzon fel email címe és neve segítségével! Feliratkozásával hozzájárul adatai kezeléséhez. Adatait harmadik félnek nem adjuk ki.

SolverUnio Kft. Minden jog fenntartva!
Honlaptérkép     Adatvédelem     Impresszum