Az Egyesül Államokban a legutóbbi elnökválasztások során az egyik konzervatív jelölt, Newt Gingrich különféle Lean Six Sigma stratégiák alkalmazását támogatta, melyekkel véleménye szerint meg lehetett volna reformálni az Egyesült Államok kormányának működését. A legfontosabb céljai között említette ezt egy telekonferencián is, ahol a résztvevőknek elmondta, hogy a lean és a Six Sigma iránti érdeklődése egészen az 1980-as évek közepére nyúlik vissza – ahogyan azt is kiemelte, hogy a Lean Six Sigma-t tartja a kampánya a központi elemének is. Rajta kívül több konzervatív elnökjelölt is kifejezte a Lean Six Sigma iránti nyitottságot kampányuk során, ahogyan Barack Obama és adminisztrációja is hangot adott ennek.
A terület szakértői szerint is lehetséges lenne Lean Six Sigma stratégiák segítségével javítani a kormányzati működés során felmerülő alacsony hatékonyságú folyamatokat, illetve csökkenteni az idő- és más erőforrások pazarlását is – azonban kiemelték, hogy előbb nagyon sok kihívással kell megküzdeni ahhoz, hogy ezt a gyakorlatban is sikerrel lehessen alkalmazni.
Véleményüket egy kérdőíves kutatással támasztották alá, melyet az American Society for Quality (ASQ) végzett el több mint 2500 ASQ taggal egy egyhetes felmérés során, augusztus 29. és szeptember 6. között. A felmérés résztvevői a Lean Six Sigma bevezetésénél problémaként túlnyomórészt a kormányzatok felépítését jelölték meg, mely egymagában akadályt gördíthet az abban zajló folyamatok átfogó és objektív értékelése elé.
A kérdőív kitöltői további problémás területekként a következőket jelölték meg:
egymással ellentétes stratégiák, célok és prioritások állnak szemben rövid- és hosszú távon is,
nincsen igény arra, hogy a kormányzati szerveknél sürgessék az átfogó fejlesztési módszertanok alkalmazását,
problémát jelenthet a kormányzati szervek által jelenleg alkalmazott személyzeti menedzsment modell,
problémát jelent a Lean Six Sigma-, illetve annak ismeretének a hiánya, hogy ez miért lehet előnyös az egyes kormányzati szervek számára,
végül pedig a legjelentősebb problémaként a pártatlanság és az objektív nézőpont hiányát jelölték meg a felmérésben résztvevők.
A kérdőív kitöltőinek 75%-a sikerrel alkalmazza a gyakorlatban is a Lean Six Sigma-t a saját cégük vagy szervezetük esetében – ezen válaszadók 75%-a minőségjavulásról, 73%-a csökkenő költségekről, 68%-a pedig javuló versenyképességről és a céljaik hatékonyabb és gyorsabb eléréséről számoltak be a felmérés során.
A kutatásban résztvevők megjelöltek lehetséges lépéseket is, melyek által a kormányzatoknál sikerrel bevezethető és alkalmazható lenne a Lean Six Sigma – javaslataik között szerepeltek az adminisztrációban és a kormányzati szerveknél dolgozó alkalmazottakra fókuszáló tréningek, illetve olyan kötelezettségek is, melyek előírják a kormányzati szervek számára, hogy megfeleljenek például a Malcolm Baldrige Nemzeti Minőségi Díj kritériumainak. Azt is kiemelték, hogy az egészségügyi ellátórendszer számára a keletkező hulladékok, illetve a felmerülő költségek mennyiségének csökkentése által válna kézzelfoghatóvá a Lean Six Sigma hatékonysága.
Az ASQ korábbi elnöke, Liz Keim hozzátette: elengedhetetlen, hogy mindig a megfelelő eszköz alkalmazására kerüljön sor az éppen aktuális problémák és kihívások megoldása során. „Hatékony megoldás lenne a lean és a Six Sigma eszközeivel fellépni például az államadósság ellen, de ennél még fontosabb felismerni azt, hogy ezek az eszközök önmagukban nem jelentenek megoldást például a költségvetés összes problémájára.” – mondta el Keim. “Kiváló minőségjavító megoldások állnak rendelkezésünkre, azonban döntő fontosságú annak felismerése, hogy mindig a megfelelő eszközöket alkalmazzuk a speciális igények és problémák kezelésére.”
Forrás: IndustryWeek
Fordította: BME Lean logisztika